tag:blogger.com,1999:blog-19246963.post568446805457533166..comments2024-02-29T14:28:47.283+02:00Comments on ανορθογραφίες: Αρχαία ελληνικά, η θαυματουργή γλωσσική... φραπελιά!ανορθογραφίεςhttp://www.blogger.com/profile/07805323093030525923noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-16662885988536251702022-05-24T19:57:31.571+03:002022-05-24T19:57:31.571+03:00This paragraph will help the internet visitors for...This paragraph will help the internet visitors for building up new web site or even a weblog from start to end.<br /><a href="https://www.openpetition.de/petition/online/what-is-salsa-dance" title="토토사이트" rel="nofollow">토토사이트</a><br /><a href="https://www.diigo.com/item/note/8ykva/an1y?k=6436d1b7a2af6d54d5dc26a23e02d157" title="온라인경마" rel="nofollow">온라인경마</a><br />T0t0p1ckpr01357♡https://www.blogger.com/profile/09466644976110090762noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-29523665876152371732008-09-12T16:28:00.000+03:002008-09-12T16:28:00.000+03:00είστε το καλύτερο siteείστε το καλύτερο siteAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-14599772953822438702008-07-21T13:24:00.000+03:002008-07-21T13:24:00.000+03:00Αγαπητέ κύριε, όλοι οι Έλληνες που το 1960 είχαν τ...Αγαπητέ κύριε, <BR/>όλοι οι Έλληνες που το 1960 είχαν τελειώσει το εξατάξιο τότε γυμνάσιο μπορούσαν να διαβάσουν Παπαδιαμάντη. Αλλά έστω υποτεθίστο ότι δεν μπορούσαν, είναι επιτυχία της ημετέρας παιδείας σήμερα με ένα τόσο υψηλό ποσοστιαία αριθμό παιδιών που τελειώνουν την βασική εκπαίδευση και άλλο τόσο που εισάγονται στα πανεπιστήμια η κατανόηση απλών κειμένων του παρελθόντος να είναι δυσχερής έως αδύνατη; Είναι επιτυχία του συστήματος να εποκλείονται άνθρωποι από κείμενα που και παιδαγωγικά και αισθητικά τους καλλιεργούν ; Φαντάζομαι να υπερασπίζεστε μια παιδεία που πλαταίνει αδιάπτωτα το υποκείμενό της<BR/><BR/>ΦιλικάAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-88444699579102506512007-05-10T01:11:00.000+03:002007-05-10T01:11:00.000+03:00Φίλε "έχοντα κοινή λογική", που μόνο "κοινή λογική...Φίλε "έχοντα κοινή λογική", που μόνο "κοινή λογική" δεν έχεις,<BR/>Πρόβλημα δεν είναι οι "ολμέδες", πρόβλημα είναι οι χωρίς μέτρο αρχαιολάγνοι, αυτοί ασχημονούν στο σώμα της δημοτικής νεοελληνικής. Όσο για την πλαστότητά της; Διάβασε τα δημοτικά μας τραγούδια, χρονολογημένα ήδη στον 10 μ.Χ. αι., και θα δεις πόσο "μακριά" είναι από τη σύγχρονη δημοτική, κι αν αυτή είναι πλαστή.<BR/>Το παράθεμα του Γιανναρά είναι το χειρότερο που θα μπορούσες να βρεις για να υποστηρίξεις τη θέση σου. Να γιατί:<BR/>Οι Έλληνες κάτω (και πάνω επίσης) των 30 ετών, π.χ. το 1960, διάβαζαν τον Παπαδιαμάντη και τον Ροΐδη και τον καταλάβαιναν; Και πόσοι ήταν αυτοί; Να υποθέσω ίσως ακόμα λιγότεροι κι απ' όσους τους καταλαβαίνουν σήμερα;<BR/>Η ζωντανή γλωσσική συνέχεια του ελληνισμού έσπασε με το μονοτονικό; Σωπάτε καλέ! Δηλαδή όταν οι αλεξανδρινοί προσέθεταν τους τόνους που δεν υπήρχαν πριν, τι γινόταν τότε; "Συνέχεια"; Η γλώσσα του Ομήρου, του Αισχύλου, των Ευαγγελιστών και των δημοτικών τραγουδιών είναι περισσότερο "συνέχεια" απ' ό,τι η ίδια η σύγχρονη δημοτική πριν και μετά το μονοτονικό;<BR/>Υπάρχει μεγαλύτερο ανοσιούργημα από την αναπαραγωγή αφελών κριτικών τύπου "Γιανναρά";<BR/>Μη στενοχωριέστε, η παράδοση δεν κινδυνεύει απ' το μονοτονικό. Απ' τη συντηρητική στενοκεφαλιά κινδυνεύει!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-38003743593810229212007-05-08T15:16:00.000+03:002007-05-08T15:16:00.000+03:00Oλμέδες, Καλομοίρηδες και Κακομοίρηδες συνασπισμέν...Oλμέδες, Καλομοίρηδες και Κακομοίρηδες συνασπισμένοι ομού ασχημονούν στο σώμα της Ελληνική παραδόσεως...<BR/><BR/>Ορθό αυτό που λέτε ότι ᾽παλαιότερα Ελληνικά᾽ δεν είναι μόνο η Αττική. Αλλά εσείς πότε καταγγείλατε τα διχαστικά χαρακώματα μεταξύ καθαρεύουσας (τεχνητής) και δημοτικής (εξ ίσου τεχνητής ξύλινης γλώσσας);<BR/><BR/>Λόγια και δημώδης παράδοση, μαζί. Αυτό χριεαζόμαστε. Διδασκαλία Αρχαίων (να συλλαβίζουν τα παιδιά τον Όμηρο), Μεσαιωνικών και Νέων Ελληνικών. Αυτή είναι η λύση.<BR/><BR/>Μην επιτίθεστε στο Υπουργείο. Μέσα στο χάος, κάτι είναι κι αυτό. Είναι μια υγιής κίνηση μεν, αλλά δυστυχώς αποσπασματική, εφ᾽ όσον δεν είναι απαλλαγμένη από τις ιδεοληψίες της Μεταπολίτευσης. Τα παρακάτω σοφά λόγια σας τα αφιερώνω.<BR/><BR/>ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ, 9-4-06<BR/>(῾Με Παρθενώνα αλλά χωρίς γλωσσική συνέχεια᾽):<BR/><BR/>«H δεύτερη συνέπεια ήταν: οι Eλληνες οι κάτω των τριάντα ετών σήμερα να μην καταλαβαίνουν τον Παπαδιαμάντη ή τον Pοΐδη, να ακούν το Eυαγγέλιο ή τους Xαιρετισμούς σαν να πρόκειται για ξένη γλώσσα (κάτι που δεν είχε συμβεί ούτε στα τετρακόσια χρόνια οθωμανικού ζυγού). Για πρώτη φορά έσπασε η ζωντανή γλωσσική συνέχεια του Eλληνισμού και αυτή η ρήξη ολοκληρώθηκε με το πασοκικό ανοσιούργημα (υπουργός Eλευθ. Bερυβάκης) επιβολής του μονοτονικού. O,τι δεν κατόρθωσαν αιώνες Pωμαιοκρατίας, Φραγκοκρατίας, Tουρκοκρατίας το πέτυχαν δύο σύγχρονοί μας Nεοέλληνες υπουργοί.»Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-85585239891242097212007-03-09T18:42:00.000+02:002007-03-09T18:42:00.000+02:00Historicus, θα συμφωνήσω κι εγώ μαζί σου. Το θέμα ...Historicus, θα συμφωνήσω κι εγώ μαζί σου. Το θέμα τίθεται στη βάση της αιώνιας προπαγάνδας που κι εμείς ακόμα συχνά επηρεαζόμαστε. Ας τονίσουμε ότι η γλώσσα εξελίσσεται προς το βέλτιον (βρυκολακισμός) ακόμα και χωρίς την αρχαιοελληνική λατεία της γλώσσας. Εξάλλου,, η γλώσσα δεν αλλάζει από τους αμορφωμένους ή τους απαίδευτους (ελιτίστικο δεν ακούγεται;) αλλά από τις κοινωνικές συνθήκες και το περιβάλλον εργασίας -τεχνολογία, εργαλεία, κεφάλαιο γενικότερα.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-14522400500729204602007-03-08T18:54:00.000+02:002007-03-08T18:54:00.000+02:00historicus, πιστεύω πως έχεις δίκιο που επισημαίνε...historicus, πιστεύω πως έχεις δίκιο που επισημαίνεις ότι, ακόμη και αν η έρευνα δεν ήταν στημένη για να βγάλει τα συντριπτικά αυτά ποσοστά που έβγαλε και να δώσει τον αναγκαίο θριαμβευτικό τόνο στο δελτίο τύπου, θα προέκυπτε μια πλειοψηφία και μάλιστα πιθανότατα μια σαφής πλειοψηφία για την αύξηση των ωρών για τα αρχαία από το πρωτότυπο. Και μάλιστα πιστεύω και εγώ ότι δεν πατάει απλώς στην τάση των δασκάλων και των καθηγητών, ανεξαρτήτως ειδικότητας, να λένε πάντα ότι για να "βγει" η ύλη ή να καλυφτεί το θέμα θα θέλανε, ας πούμε, τις διπλάσιες ώρες. Υπάρχει ιδεολογικό και πολιτικό πρόβλημα και στην κοινωνία γενικότερα και βέβαια στους φιλολόγους ειδικότερα.valentinhttps://www.blogger.com/profile/00809360590535403085noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-80618177188862947372007-03-08T17:32:00.000+02:002007-03-08T17:32:00.000+02:00Σε λίγα πράγματα θα μπορούσε να διαφωνήσει κανείς ...Σε λίγα πράγματα θα μπορούσε να διαφωνήσει κανείς με όσα γράφονται στο Post. Είναι προφανής η στόχευση της εν λόγω έρευνας και δε θα προσθέσω τίποτα παραπάνω. Εκείνο που θα ήθελα να σχολιάσω είναι το πόσο πρόσφορο έδαφος βρίσκουν τέτοιες απόψεις στη νεοελληνική εκπαίδευση και νεοελληνική κοινωνία γενικότερα. Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας έρευνας, όσο καθοδηγούμενη και «προκατασκευασμένη» κι αν είναι, δείχνουν, κατά την άποψη μου, πόσο δύσκολο είναι να ξεριζωθούν αντιλήψεις που, αν και παραλλαγμένες, παραπέμπουν ουσιαστικά στην προ του ‘ 76 γλωσσική πραγματικότητα. Για να το διατυπώσω διαφορετικά, η πίστη ότι η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών νομιμοποιείται από την αναγκαιότητα της γνώσης τους για την χρήση της τρέχουσας γλώσσας συνιστά μια ασυνείδητη εμμονή στην εκφραστική αποτελεσματικότητα παλαιότερων γλωσσικών μορφών. Η τάση αυτή ενισχύεται και από μια σύγχρονη ανάγκη που εξυπηρετεί η παραδοχή της «βελτίωσης και ενίσχυσης» της νέας ελληνικής μέσω των αρχαίων. Πρόκειται για την ανάγκη αιτιολόγησης στους μαθητές και γενικά στην σύγχρονη τεχνοκρατικού προσανατολισμού κοινωνία της σκοπιμότητας διδασκαλίας μιας νεκρής γλώσσας. Ποια πιο εύλογη απάντηση από αυτή λοιπόν. Και ένα «εύλογο» παράδειγμα: Γίνεται να χρησιμοποιήσει σωστά κανείς τα επιρρήματα σε –ως αν δεν ξέρει αρχαία; Δεν περνάει καθόλου από το μυαλό η απάντηση: ναι, φυσικά και μπορεί!<BR/> Επομένως, μια τέτοια έρευνα δεν με εκπλήσσει και ούτε θα περίμενα ουσιαστικά διαφορετικό αποτέλεσμα, ακόμα κι αν είχε διεξαχθεί με λιγότερο αμφιλεγόμενο τρόπο (αν συμμετείχαν περισσότεροι π.χ. φιλόλογοι). Θα με ξένιζε αν μια τέτοια έρευνα αποκάλυπτε π.χ. την πεποίθηση της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι οι κλασικές γλώσσες δεν αντλούν την αξία τους από τη συνάφεια με το γλωσσικό παρόν, ότι η αρχαία ελληνική είναι μια ξένη γλώσσα για τα ελληνόπουλα σήμερα και ότι πρέπει να διδάσκεται αρκετά διαφορετικά (ειδικά στο Γυμνάσιο), ότι ίσως ακόμη δεν είναι σκόπιμη η διδασκαλία της στο Γυμνάσιο. Τέτοιες αντιλήψεις δεν έχουν βρει πεδίο αποδοχής στην ελληνική εκπαίδευση και κοινωνία. Αν όμως δεν τις λάβουμε σοβαρά υπόψη μας στο μέλλον δε νομίζω ότι θα περιοριστεί η «κακοδαιμονία» του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών στην Ελλάδα, σε βάρος πάντα και της σύγχρονης γλώσσας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-32304398445710406862007-03-07T09:38:00.000+02:002007-03-07T09:38:00.000+02:00Σχετικά με την αρχαία ελληνική στη Γυμνάσιο πολλοί...Σχετικά με την αρχαία ελληνική στη Γυμνάσιο πολλοί είναι εκείνοι που τοποθετήθηκαν. Μία προσπάθεια έγινε στο νέο βιβλίο να φανεί η εξέλιξη της γλώσσας, αλλά το ζήτημα είναι πάμε να κάνουμε γλωσσολόγους στο Γυμνάσιο; Πέραν τούτου τίθεται το ζήτημα όχι στο αν είναι αναγκαία τα αρχαία στο Γυμνάσιο, αλλά στο πώς γίνεται το μάθημα. Κείμενα δύσκολα συχνά που παιδεύουν τους μαθητές, όταν δεν έμαθαν καν να διαβάζουν βιβλία. Εξάλλου διατηρώ αμφιβολίες αν μπορούν να βοηθήσουν την ανάπτυξη της γλώσσας στη συγκεκριμένη ηλικία. Από ότι κατάλαβα πάντως δεν έχει αναφορές στις δυσκολίες του μαθήματος και τα αίτιά τους ούτε σε παιδοψυχολογικές αναφορές.<BR/><BR/>Μου άρεσαν οι βρυκολακισμοί πάντως.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-33992437558237926802007-03-06T20:56:00.000+02:002007-03-06T20:56:00.000+02:00Σε λίγες μέρες θα φιλοξενήσουμε και το κείμενο που...Σε λίγες μέρες θα φιλοξενήσουμε και το κείμενο που υπόσχεται ο Γιάννης για το πολυτονικό.<BR/><BR/>Να υπογραμμίσω ότι και το κείμενο αυτό όπως και δύο από τα σχετικά κείμενα που επισημαίνονται είναι γραμμένα από φιλολόγους. Το άλλο είναι από την ΟΛΜΕ.valentinhttps://www.blogger.com/profile/00809360590535403085noreply@blogger.com