tag:blogger.com,1999:blog-19246963.post113300606443661734..comments2024-02-29T14:28:47.283+02:00Comments on ανορθογραφίες: Η "Μακεδονική": γλωσσολογία και πολιτικήανορθογραφίεςhttp://www.blogger.com/profile/07805323093030525923noreply@blogger.comBlogger35125tag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-3333317414816968502020-04-23T23:05:31.248+03:002020-04-23T23:05:31.248+03:00Κλειδαράς Γλυφάδας Σπανός
Άνοιγμα πόρτας
Άνο...<a href="https://spanoskleidaras.gr/" rel="nofollow">Κλειδαράς Γλυφάδας Σπανός</a> <br /><a href="https://spanoskleidaras.gr/" rel="nofollow">Άνοιγμα πόρτας</a> <br /><a href="https://spanoskleidaras.gr/" rel="nofollow">Άνοιγμα αυτοκινήτου</a> <br /> <a href="https://spanoskleidaras.gr/" rel="nofollow">Πόρτες ασφαλείας</a> <br /><br />Ο καλύτερος κλειδαράς των νοτίων προαστίων<br /><br /> <a href="https://spanoskleidaras.gr/" rel="nofollow">24 ώρες</a> <br /><br />Τηλ άμεσης εξυπηρέτησης: <a href="https://spanoskleidaras.gr/" rel="nofollow"> 6996.777.777 </a> Κλειδαράς Σπανόςhttps://www.blogger.com/profile/05559517829829202424noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-47046952700054527292017-08-04T18:45:29.005+03:002017-08-04T18:45:29.005+03:00Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #1: προλεγό...Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #1: προλεγόμενα ...<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/04/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #2: Ιστορικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/04/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-2/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #3: Ιστορικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/05/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-3/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #4: Εθνολογικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/06/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #5: Εθνολογικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/06/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-4/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #6: Εθνολογικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/07/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-5/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #7: Γλωσσολογικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/08/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-6/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #8: Γλωσσολογικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/09/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-7/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #9: Γλωσσολογικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/10/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-8/<br /><br />Οι αρχαίοι Μακεδόνες και η γλώσσα τους #10: Γλωσσολογικά<br />https://smerdaleos.wordpress.com/2014/03/12/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-10/Ali Al-Yunanihttps://www.blogger.com/profile/17594626544830246967noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-90201688345215428062013-05-10T11:40:26.231+03:002013-05-10T11:40:26.231+03:00Beautiful article here.
University of Nigeria
htt...Beautiful article here.<br /><br />University of Nigeria<br />http://unn.edu.ngMayrayhttps://www.blogger.com/profile/17052818582688149596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-78908612972458117942009-08-10T00:26:56.638+03:002009-08-10T00:26:56.638+03:00Πράγματι, το αν οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν "γε...Πράγματι, το αν οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν "γενετικά", εθνικά και γλωσσικά Έλληνες ειδικά μέχρι τον 5ο αι. π.Χ. είναι με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν πολύ δύσκολο να επαληθευθεί ή καταρριφθεί. <br /><br />Παρόλα αυτά τον 4-3ο αι. π.χ. είναι επαληθευμένο ότι πλέον αποτελούν τμήμα του Ελληνικού έθνους ιδιαίτερα μετά την περίοδο Φιλίππου και Αλεξάνδρου.<br /><br />Κατά συνέπεια, το βασικό ανοιχτό ερώτημα είναι αν οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν Έλληνες σε γενετική βάση ή λόγω εξελληνισμού. Αν ισχύει το 2ο είναι πρακτικά αδύνατο ο εξελληνισμός να έγινε με τη βία αφού το βασίλειο των Μακεδόνων ήταν εκείνο που υπερίσχυσε στρατιωτικά των λοιπών ελληνικών κρατών.<br /><br />Το συμπέρασμα είναι λοιπόν ότι και αν ακόμα αποδεχθούμε ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν "πρωτογενώς" Έλληνες, είναι σίγουρο ότι κατέστησαν τέτοιοι μετά από συνεχή, ηθελημένο και συνειδητοποιημένο εξελληνισμό.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-73328570979267488482009-05-22T07:33:29.732+03:002009-05-22T07:33:29.732+03:00Γιὰ νὰ γνωρὶζομεν ἄν μὶα γλῶσσα ἔχει ἀντὲξει στὸν ...Γιὰ νὰ γνωρὶζομεν ἄν μὶα γλῶσσα ἔχει ἀντὲξει στὸν χρὸνον βασικὸν στοιχεῖον εἶναι ἡ ὕπαρξις γραπτῶν στοιχεὶων τῆς τὸτε ἐποχῆς. Ἠχογρὰφησις σὺγουρα δὲν ὑπὰρχει. Ἐρὼτησις... ὑπὰρχουν σλαβομακεδονικὰ γραπτὰ κεὶμενα πρὶν 1000 χρὸνια; Οἱ ἐπιγραφὲς μοῦ θυμὶζουν τὴν ἐπιγραφὴ ποῦ ἄφησε ὁ παπποὺς μου στὸν τὰφο του στὴν ἀλλοδαπὴ. Ἡ ἀναφορὰ στὶς ἐπιγραφὲς ὀφεὶλει νὰ χαρακτηρισθῆ ὡς μὴ ἐπιστημονικῆ.<br /><br />Φαὶνεται σὲ μᾶς ὄτι μὶα γλῶσσα ἔχει ἀντὲξει στὸν χρὸνον. Δὲν γνωρὶζομεν ὄμως ἄν οἱ ὁμιλοῦντες αὐτὴν τὴν γλῶσσαν ἐν ἀγνοῖα τους τὴν ἄλλαζαν ἀπὸ χρὸνω σὲ χρὸνω μὴ ἔχοντας γραπτὰ κεὶμενα. <br /><br />Τὰ προφορικὰ ἐνὼνουν τοὺς ζωντανοὺς. Τᾲ γραπτὰ ἐνὼνουν ζωντανοὺς τὲ καὶ πεθαμὲνους.nick nikolas nestanaioshttps://www.blogger.com/profile/11264877544355281553noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-21781906809673191782009-05-08T01:51:00.000+03:002009-05-08T01:51:00.000+03:00η "επιβολή" της Αττικής διαλέκτου πώς τεκμηριώνετα...η "επιβολή" της Αττικής διαλέκτου πώς τεκμηριώνεται;<br />σε μια περίοδο της ελληνικής ιστορίας που υπάρχει όχι μόνο λεπτομερέστατη καταγραφή των τεκταινομένων στον ελλαδικό χώρο αλλά ήδη και απόπειρα ερμηνείας τους (πχ Θουκυδίδης) ποιές είναι οι ιστορικές ενδείξεις περί άνωθεν αλλοίωσης της γλώσσας του μακεδονικού έθνους; στις περιπτώσεις πχ της γαλλίας (κέλτες) και της ρουμανίας (δάκες) έχει καταγραφεί ιστορικά η αρχική βιαιότητα της επιβολής της λατινικής, μαρτυρείται κάτι ανάλογο στον ελληνικό χώρο;μακεντονσκηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-12384173627888079412008-08-21T00:32:00.000+03:002008-08-21T00:32:00.000+03:00Ποια ελίτ εξελλινισμένη: Πάτε καλά: Έχει βρεθεί υπ...Ποια ελίτ εξελλινισμένη: Πάτε καλά: Έχει βρεθεί υπόγειο ταφικό στη Νάουσα Προγενέστερο τιυ 5 αιώνα με πάνω από 50 τάφους απλών ανθρώπων (κτερίσματα ανύπαρκτα) ΟΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Μην πηδάμε την ιστορία για να δικαιολογήσουμε τα τωρινά!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-87457056384700497052008-07-21T23:37:00.000+03:002008-07-21T23:37:00.000+03:00Ο Χρήστος Γιανναράς στην ερώτηση έαν η Ελληνικότητ...Ο Χρήστος Γιανναράς στην ερώτηση έαν η Ελληνικότητα είναι αίσθημα ή συνείδηση απάντησε ?<BR/><BR/>[Σαφώς συνείδηση, με την πρωτογενή ελληνική σημασία της λέξης: <BR/>συνείδηση, σύνολο των «ειδήσεων», των όσων η όραση εποπτεύει και συγκροτεί σε διαυγή ενοείδεια επιγνώσεων. <BR/>Επιγνώσεων κοινωνούμενου λόγου και Ιστορίας, επομένως ήθους και επιτευγμάτων αλήθειας (επιστήμης και τέχνης) - αυτό που ήταν πάντοτε η ελληνικότητα πέρα από εθνοφυλετικές ιδιοτέλειες.]<BR/><BR/>άρα ο οποισδήποτε Εθνικιστής Ελληναράς είναι εξίσου μωρός με τον Εθνομηδενιστή που πιστεύει ότι το έθνος ή καλύτερα η εθνική ταυτότητα είναι δημιούργημα 100-200 χρόνων ή αναπτύχθηκε μαζί με το κράτος και μάλιστα φέρει επιχειρήματα φυλετικής συνέχειας.<BR/><BR/>Ο γνωστός διεθνολόγος Anthony Smith αναλύοντας την ελληνική εθνική ταυτότητα παρά τις τεράστιες πολιτισμικές αλλαγές που υπέστησαν οι Έλληνες αλλά λαμβάνοντας υπόψη υπόψη τη γραφή και τη γλώσσα, ορισμένες αξίες, την ιδιαιτερότητα του περιβάλλοντος και τον πόθο του νόστου, την αδιάκοπη κοινωνική αλληλεπίδραση και την αίσθηση της θρησκευτικής και πολιτισμικής διαφορετικότητας -ακόμα και του αποκλεισμού-μπορεί να πει κανείς πως, κάτω από το πλήθος των κοινωνικών και πολιτικών αλλαγών των τελευταίων δύο χιλιάδων χρόνων, διατηρήθηκε η αίσθηση της ελληνικής ταυτότητας και τα κοινά εθνοτικά αισθήματα.<BR/><BR/>Σε ότι αφορά τους αρχαίους μακεδόνες και για να ενώσουμε την ελληνικότητα (ελληνική εθνική συνείδηση) και η οποία σαφέστατα ήταν διαφορετική σε ότι αφορά τους παράγοντες(θρησκεία, γλώσσα κλπ) κατά τους κλασσικούς χρόνους θα βάλω την άποψη του Jonathan Hall όπου στο....<BR/><BR/>«ερώτημα κατά πόσον οι Μακεδόνες "ήταν πραγματικά" Έλληνες ή όχι στην αρχαιότητα, είναι τελικά περιττό δεδομένης της μεταβαλλόμενης σημασίας της ελληνικότητας μεταξύ του 6ου και του 4ου π.Χ. αιώνα. Αυτό που δεν μπορούμε να αρνηθούμε, ωστόσο, είναι ότι η πολιτιστική προσαρμογή της ελληνικής ταυτότητας που έκανε την εμφάνιση της τον 4ο αιώνα μπορεί να είχε μείνει ένα επαρχιακό κατασκεύασμα, περιορισμένο στη χερσόνησο των Βαλκανίων, εάν δεν υπήρχαν οι Μακεδόνες»Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-76032229102589557372008-07-13T16:13:00.000+03:002008-07-13T16:13:00.000+03:00ΑΧ! Θα γράψω κι εγώ τα λίγα που ξέρω.1) Σε σχέση μ...ΑΧ! Θα γράψω κι εγώ τα λίγα που ξέρω.<BR/>1) Σε σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες. Μπορεί να μην έχουμε πολλά στοιχεία, αλλά η γενική αίσθηση είναι ότι οι Παλαιοελλαδίτες Έλληνες των κλασσικών χρόνων θεωρούσαν τους Μακεδόνες κάτι μεταξύ Ελλήνων και βαρβάρων, χωρίς έμφαση στο ότι είναι άλλη φυλή. Πράγμα που δεν βασίζεται τόσο στο αν η αρχαία Μακεδονική είναι ή όχι ελληνική διάλεκτος, αλλά στο ότι οι Μακεδόνες μέχρι τον 5ο αιώνα ζούσαν σε έναν κόσμο κάπως αποκομμένο από πλαίσιο Σικελία-Στερεά + Πελοπόννησος + Ιωνία . Όπως και με τους Αρκάδες, π.χ., ή τους Ακαρνάνες οι Αθηναίοι, δια του πρίσματος των οποίων βλέπουμε τους άλλους, δεν είχαν και τόσο συχνές επαφές. Επειδή ήτανε έξυπνοι άνθρωποι οι Έλληνες της πόλης-κράτους, κοίταζαν πολύ περισσότερο τις πρακτικές αρετές και όχι τους ιστορικούς τίτλους, γι' αυτό και οι αρχαίοι έδειχναν πολλές φορές βαθύτατο σεβασμό<BR/>για τους Αιγύπτιους, τους Πέρσες ή τους Φρύγες, εάν κάτι τους κινούσε το θαυμασμό. Γι' αυτό και απ' ό,τι φαίνεται δεν κάθονταν τόσο να δουν αν οι Μακεδόνες είναι ή όχι βάρβαροι, αλλά αν αποτελούν αξιόλογη πολιτική δύναμη. Το πρόβλημα του Δημοσθένη δεν ήταν ότι θα "χαθεί η ουσία του ελληνισμού" αλλά ότι πρακτικά και ξάστερα "αυτός εκεί θα μας φάει εμάς τους Αθηναίους".<BR/><BR/>2) Όπως υπογραμμίζει κάπου ο Φίνλεϋ, οι Έλληνες αλληλοαναγνωρίζονταν ως τέτοιοι όχι με έμφαση στην κοινή καταγωγή (ποιος να θυμάται τότε) αλλά στην παρόμοια κουλτούρα, μύθους, ντύσιμο, έθιμα θρησκευτικά, γλώσσα και τρόπος σκέψης και συνήθειες. Σε σχέση με την καταγωγή, η διαφορά Ιώνων και Δωριέων ήταν το επικρατούν κριτήριο κατηγοριοποίησης.<BR/>Μην ξεχνάτε δε ότι, εφόσον τότε δεν υπήρχανε παράγοντες βιομηχανικής ενοποίησης (π.χ. ρούζα πρετ-α-πορτέ, τηλεοράσεις κ.λπ., η ποικιλία στην εξωτερική εμφάνιση και σε όλα τα άλλα πρέπει να ήταν μεγάλη. Φαίνεται πως οι εύπορες τάξεις πάντα είχαν την τάση να δημιουργούν ένα είδος υπερεθνικής ελίτ, όπως βλέπουκμε ήδη στιον Όμηρο και όπως βλέπουμε και σήμερα, επειδή είχαν δυνατότητα κινητικότητας χωρίς να απειλείται διαρκώς η βάση τους.<BR/>3) Για τα εθνικιστικά, για να μπορέσεις να συζητήσεις με κάποιον ελληναρά πρέπει να του δώσεις να καταλάβει ότι κατά πάσα πιθανότητα ΔΕΝ ΚΑΤΑΓΕΤΑΙ εξ αίματος απευθείας από τους αρχαίους Έλληνες κι εν πάσει περιπτώσει δεν μπορεί να το αποδείξει, ότι ΕΤΥΧΕ να μιλάει μια εξέλιξη της γλώσσας που μιλάγανε, ότι η εθνική συνείδηση είναι ΜΥΘΕΥΜΑ και ότι ουδέποτε υπήρχαν όχι 50.000 αλλά ούτε 100 νοματαίοι που να επικοινωνούν τηλεπαθητικά με την υπερχρονική ουσία του ελληνισμού ανά τους αιώνες Αυτό το πράγμα εν υπάρχει, είναι μυθολογιάρα. Οπότε αν ο προ-προ^123 προπάππους του μιλούσε μακεδονίτικα ΔΕΝ ΕΧΕΙ σχέση με το αν είναι δικιά του η Μακεδονία, που και νάτανε, τι θα την έκανε; Αλλά άντε να το καταλάβει. Επίσης η Ντορούλα ξέρει πολύ καλά ότι δεν τη νοιάζει η επιστήμη αλλά η πολιτική, και γενικά οι επιστήμονες είναι κακοί πολιτικοί και τούμπαλιν.Kamvysishttps://www.blogger.com/profile/04569033644206348319noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-57351672589293825582008-06-04T16:48:00.000+03:002008-06-04T16:48:00.000+03:00@ Θόδωρα το IEGB τι σημαίνει ?IE..Greek..Bαυτό δεν...@ Θόδωρα <BR/><BR/>το IEGB τι σημαίνει ?<BR/><BR/>IE..Greek..B<BR/><BR/>αυτό δεν σημαίνει?<BR/>μέχρι στις αρχές του 90 δεν τολμούσε κανείς να το πει αυτό.<BR/><BR/>@ ανώνυμε(Μάϊος 24, 2008 1:41 πμ) <BR/>το πρόβλημα με την μακεδονική γλώσσα δεν είναι οι λέξεις αλλά η γραμματική. Εάν είχαμε περισσότερες επιγραφές τύπου κατάδεσμου Πέλλας η μακεδονική θα ήταν ήδη αναγωρισμένη σαν Ελληνική διάλεκτος.Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-4317332410250458202008-05-24T01:41:00.000+03:002008-05-24T01:41:00.000+03:00Σχετικά με τη Μακεδονική γλώσσα/διάλεκτο έχω να πω...Σχετικά με τη Μακεδονική γλώσσα/διάλεκτο έχω να πω τα εξής:<BR/>1) Σαφώς και δεν έχουμε τα στοιχεία για να κινηθούμε σε απόλυτα σταθερό έδαφος , αλλά:<BR/>2) Ο καταδεσμός αναγνωρίστηκε ως βορειοδυτική ελληνική διάλεκτος (ΒΔΕΔ).<BR/>3) Σαφώς και τα ονόματα δεν αρκούν για να δείξουν την καταγωγή κάποιου λαού , μιας και όποιος εξελληνίστηκε απέκτησε ελληνικά ονόματα , αλλά απέκτησε ελληνικά ονόματα σε Αττική (Κοινή) μορφή. Τα πιο παλιά μακεδονικά ονόματα είναι κατά το 95% με ελληνική ετυμολογία , αλλά το βασικότερο είναι σε ΒΔΕ μορφή : Περδίκκας αντί Περιδίκαιος , Αμύντας αντί Αμύντης , Αλκέτας αντί Αλκαίος ή Άλκων , Ευρυδίκα , Αντιγόνα , Αμαδίκα αντί των αντίστοιχων Αττικών Ευριδίκη , Αντιγόνη , Αμαδίκη.<BR/>4) Το 415 π.Χ. ο αθηναίος κωμικός Στράτις ανέβασε κωμωδία με τίτλο «Μακεδόνες» όπου ένας Αθηναίος και ένας Μακεδόνας ΣΥΝΟΜΙΛΟΥΝ ο καθένας στη διάλεκτο του. Ο Μακεδόνας π.χ. λέει «ΥΜΜΕΙΣ ΩΤΤΙΚΟΙ» , αντί του «ΥΜΕΙΣ ΑΤΤΙΚΟΙ» , από όπου φαίνεται ότι η σύνταξη της μικρής αυτής φράσης είναι ..περίεργη .. αλλά ελληνικότατη.<BR/>5) Ο Ησύχιος παρέταξε 150 περίπου λέξεις της «Μακεδονικής» που φάνταζαν περίεργες στους υπόλοιπους Έλληνες ..από αυτές πάνω από 100 αναγνωρίστηκαν ως ελληνικής ετυμολογίας. Δηλαδή όταν το 60% των περίεργων λέξεων μαζί με το υπόλοιπο μη-περίεργο κλάσμα<BR/>λέξεων είναι ελληνικής ετυμολογίας μιλάμε για μια «γλώσσα»πάνω από 90% όμοια με την «κοινή» ελληνική.Ήθελα να ξέρω τα Δωρικά τι βαθμό ομοιότητας έχουν με την «κοινή» ;<BR/>6) Τα πιο πρώιμα τοπωνύμια της κοιτίδας των Μακεδόνων που χρονολογούνται στην αρχαϊκή εποχή αναγνωρίζονται ως ελληνικά :Λεβαία , Λείβηθρα , Πιερία , Ημαθία , Αιγές , Δίον , Αιγύδιον/Αιγίδιον κλπ<BR/>7) 12/12 ονόματα μηνών των αρχαίων Μακεδόνων είναι ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ελληνικά (υπερβερεταίος,Απελλαίος κλπ) και αυτά τα ονόματα σχετίζονται με την πρώιμη ιστορία και παράδοση των Μακεδόνων..έχουν όμοια ονόματα στους διάφορους μήνες των διαφόρων ελληνικών διαλέκτων.<BR/>8) Ο «μακεδόνας» θεός του πολέμου είναι ο Ενυάλιος και σαν τέτοιος εμφανίζεται ο Άρης στον Όμηρο ,μαζί με τη σύντροφό του Ενυώ και τον ομηρικό στίχο «ΑΝΑΞ ΕΝΕΡΩΝ ΑΙΔΟΝΕΥΣ» = «Άδης βασιλιάς των νεκρών» , δηλαδή ενύω = σκοτώνω στα αρχαϊκά ελληνικά.<BR/>9) Πλέον στην Αιανή έχει ανακαλυφθεί καθαρά μυκηναϊκή πόλη και έχει βρεθεί φράση Β΄ Γραμμικής.<BR/>10) Ο Ο.Masson στο Oxford Classical dictionary (1996)δηλώνει ότι «μπορούμε σχεδόν να κατασταλάξουμε στο ότι η Μακεδόνική είναι ΒΔΕ διάλεκτος».<BR/>11) Ιδιαιτερότητες της «Μακεδονικής» που την «ξεχωρίζουν»από τις υπόλοιπες ελληνικές διαλέκτους έχουν βρεθεί κα ισε άλλες διαλέκτους ή αρχαϊσμούς της ελληνικής. Π.χ. το μακεδονικό «β» αντί του «φ» («κεβαλή» αντί «κεφαλής», «Βέρροια» αντί «Φέρροιας» κλπ) έχει βρεθεί τόσο στα Δωρικά («βωνά» αντί «φωνής») και στον Αριστοφάνη (το πουλί με κόκκινο κεφάλι λέγεται στισ «΄Ορνιθες» «κεβλήπυρις»). άλλο παράδειγμα είνα ιτο μακεδονικό «δ» αντί του «θ» π.χ. Δῶραξ αντί θώραξ ..Η εναλλαγή δ,θ,τ δεν είναι άγνωστη στην ελληνική ..π.χ. τόπος/δάπος (ημεδαπός,τηλεδαπός,αλλοδαπός), η μακεδονική πόλη Αιγίδιον και η Αιτωλική Αιγίτιον , το αττικό «ανθί-» αντί του πιο «κοινού» «αντί-». άλλο παράδειγμα είναι η μακεδονική λέξη για τη σωτηρία , «σαυτωρία» , όποιος γνωρίζει ότι το «ω» προστέθηκε αργότερα στην ελληνική εκεί που το φωνήεντα ο,υ συνυπήρχαν μαζί με άλλα φωνήεντα (φάος/φώς , Ιάονες/Ίωνες, Θέα ορώ/θεωρώ κλπ), τότε δεν πρέπει να ξαφνιάζει το «σαυτωρία» σε μια από τις αρχαϊκότερες και συντηρητικότερες διαλέκτους της ελληνικής.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-87969599825808364112007-08-09T22:08:00.000+03:002007-08-09T22:08:00.000+03:00Apla na parathrhso oti sumfona me to link pou dine...Apla na parathrhso oti sumfona me to link pou dineis, pouthena den anaferetai h Makedonikh os elliniki glossa, alla oti anhkei se klado 'Makedonikh' mesa se eurutero Indo-europaiko ELliniko B klado, diladi se klado sxetizomeno me tin arxaia elliniki alla oxi ton idio, se kamia periptosi.<BR/>Thodoris<BR/>AnorthografosAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-43760833426617981652007-08-09T15:01:00.000+03:002007-08-09T15:01:00.000+03:00Η αρχαία Μακεδονική γλώσσα εδώ και καιρό και κυρίω...Η αρχαία Μακεδονική γλώσσα εδώ και καιρό και κυρίως μετά τις δημοσιεύσεις για τον κατάδεσμο της Πέλλας έχει αναγνωριστεί ΔΙΕΘΝΩΣ σαν κλάδος της αρχαίας Ελληνικής με τα κάτωθι αναγνωριστικά στοιχεία(στην αγγλική):<BR/><BR/>Ancient Macedonian language (provisional ISO-DIS 639-3.5 XMK).<BR/>Subgrouping Code : Ancient Greek language or IEGreekB<BR/>Group code: Greek Language or IEGreek.<BR/><BR/>πηγή<BR/>http://linguistlist.org/forms/langs/LLDescription.cfm?code=xmkAkritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-88125548026644568792007-03-23T18:20:00.000+02:002007-03-23T18:20:00.000+02:00Δεν υπαρχει κανενα στοιχειο που να αποδεικνυει υπα...Δεν υπαρχει κανενα στοιχειο που να αποδεικνυει υπαρξη Μακεδονικης γλωσσας.<BR/>Χωρις ομως να υπαρχει Μακεδονικη γλωσσα ψαχνουμε να βρουμε που αυτην ανήκει.<BR/>Ειναι σαν να ψαχνω να βρω απο ποια οργανωση πληρωνεται καποιος χωρις να αποδειξω οτι πληρωνεται απο καποια οργανωση.<BR/>Εχω την εντυπωση οτι το αρχικο αρθρο ειναι σκοπιμως προβοκατορικο.<BR/>Ο αρχικος συγγραφεας θα επρεπε να παραθεσει καταρχην καποια στοιχεια υπαρξης τετοιας γλωσσας.<BR/>Αν παλι εννωει ως μακεδονικη γλωσσα αυτο που μιλουσαν οι μακεδονες τοτε ειναι ατυχης η εκφραση Μακεδονικη γλωσσα αλα θαπρεπε να λεει η γλωσσα των Μακεδονων η οποια δεν ηταν απαρετητα μακεδονικη.<BR/>Αλλωστε δεν εχει καθε περιοχη την γλωσσα της ουτε καν ολοι οι λαοι εχουν δικια τους γλωσσα.<BR/>ΕυχαριστωAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-11431103775265460522007-03-23T18:10:00.000+02:002007-03-23T18:10:00.000+02:00υπηρχε Μακεδονικη γλωσσα?Πριν ψαξουμε ποι ηταν αυτ...υπηρχε Μακεδονικη γλωσσα?<BR/>Πριν ψαξουμε ποι ηταν αυτη πρωτα θα επρεπε να αποδειξουμε οτι υπαρχειAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1138872038479935402006-02-02T11:20:00.000+02:002006-02-02T11:20:00.000+02:00Λοιπον, να συνεχίσουμε την κουβέντα πάνω στα ζητήμ...Λοιπον, να συνεχίσουμε την κουβέντα πάνω στα ζητήματα που τέθηκαν στο προηγούμενο σχόλιο.<BR/><BR/>α) Σχετικά με την Φρυγική: πράγματι, υποστηρίζουν κάτι τέτοιο για να εξηγήσουν ορισμένες λέξεις και τύπους που είναι αλλιώς δυσερμήνευτες. Αλλά και αυτή η άποψη δεν στηρίζεται σε επαρκή δεδομένα, είναι απλά μία υπόθεση. Γιατί π.χ. να μην υποθέσουμε ότι αυτή η Φρυγική ήταν η γλώσσα που μιλούσαν οι 'Μακεδόνες'; Και αυτό μία υπόθεση θα ήταν. Γενικά, αυτή η άποψη μοιάζει με καταφυγή, και δεν στηρίζεται.<BR/><BR/>β) Επιγραφικό υλικό: Δε βλέπω πώς ένας κατάδεσμος του 4ου αιώνα είναι κρίσιμος για όσα υποστηρίζονται. Δεν αλλάζει τα επιγραφικά δεδομένα (λ.χ. το 99% στην Αττική διάλεκτο). Και δε νομίζω ότι με τέτοια δεδομένα, ακόμα και αν υπάρχοθν 10, ακόμα και 50 επιγραφές μη Αττικές, μπορεί κανείς να βγάλει επαρκή συμπεράσματα. Όσο για τοθς διαλεκτικούς τύπους, δεν αποδεικνύουν τίποτα: σε πολλές περιοχές έχει βρεθεί επιγραφικό υλικό από διαφορετικές διαλέκτους, πόσο μάλλον όταν οι βορειοδυτικές είναι κοντινές γεωγραφικά. Θα πρέπει να υπάρξει πολύ μεγαλύτερο corpus για να βγουν συμπεράσματα.<BR/><BR/>Γενικά, να επαναλάβω ότι δεν υποστηρίζουμε την μία ή την άλλη θέση. Αλλά πιστεύουμε ότι είναι υπερ-απλούστευση να μιλάμε για την Μακεδονική ως αναντίρρητα αρχαία ελληνική διάλεκτο, και ότι αυτή η θέση αρχικά υποστηρίχθηκε για ξεκάθαρους πολιτικούς λόγους. Ενδεχομένως η Παναγιώτου να μην έχει τις ίδιες πολιτικές απόψεις και να μην την αφορά αυτός ο σχολιασμός. Νομίζω όμως ότι δεν θα έπρεπε να δίνει τέτοια απλουστευμένη εικόνα, σε κάθε περίπτωση. Τουλάχιστον με βάση τα δεδομένα που επικαλείται.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1138449509883330322006-01-28T13:58:00.000+02:002006-01-28T13:58:00.000+02:00Μετά από ομολογουμένως όχι και τόσο ενδελεχή μελέτ...Μετά από ομολογουμένως όχι και τόσο ενδελεχή μελέτη του θέματος επιστρέφω με ένα-δύο παράπονα για το αρχικό σημείωμα. Σωστή και πέραν οποιασδήποτε κριτικής η κατάδειξη του πολιτικού χαρακτήρα της γλωσσολογικής έρευνας. Στο πλαίσιο τούτο, ωστόσο, αποφάνσεις όπως "η Παναγιώτου (2001), η οποία είναι η ερευνήτρια που υπερασπίζεται τα τελευταία χρόνια την ελληνικότητα της Μακεδονικής" ενέχουν κάποια αρνητική χροιά. Τουλάχιστον αυτή την εντύπωση αποκόμισα όταν πρωτοδιάβασα το άρθρο. Και όμως η παραπάνω περιγραφή της επιστημονικής θέσης της Παναγιώτου είναι μονόπλευρη και την αδικεί κατάφωρα. Οι Παναγιώτου και Βrixhe λοιπόν ισχυρίζονται ότι ενώ η Μακεδονική γλώσσα της εποχής του Φιλίππου είναι αδιαμφισήτητα ελληνική, είχε προϋπάρξει στον Μακεδονικό χώρο μια διαφορετική Φρυγική γλώσσα που άφησε τα αποτυπώματά της στη Μακεδονική διάλεκτο εν είδει διαλεκτικών τύπων προτού εξαφανιστεί κάπου τον 5ο αιώνα π.Χ. Συγγνώμη, αλλά αυτή η πολύ πιο περίπλοκη εικόνα της γλωσσικής κατάστασης στην αρχαία Μακεδονία δεν αντικατοπτρίζεται σε καμιά περίπτωση στην προαναφερθείσα αποτίμηση (σας) της θέσης της Παναγιώτου ως ανήκουσας σε κάποιον που επιχειρηματολογεί υπέρ της ελληνικότητας της Μακεδονικής (και όλα αυτά αφού έχει γίνει αναφορά σε πολιτικές σκοπιμότητες και στο γεγονός ότι η ελληνική πλευρά θεωρεί σιωπηλά το θέμα λήξαν). Πείτε μου αν έχω άδικο.<BR/><BR/>Πάμε τώρα στους καταδέσμους. Όντως τέτοια κείμενα συχνότατα βρίθουν φορμουλαϊκών τύπων, ακατάληπτων λέξεων κτλ. ΟΜΩΣ... οι γενικές αυτές διαπιστώσεις δεν μπορούν να εφαρμοστούν ως τυφλοσούρτης και να οδηγήσουν σε αφορισμούς του τύπου "το επιγραφικό υλικό είναι απολύτως ανεπαρκές για οποιαδήποτε, πόσο μάλλον για ασφαλή συμπεράσματα".<BR/>Ο μεγάλων διαστάσεων, λοιπόν, κατάδεσμος της Πέλλας των αρχών του 4ου π.Χ. αιώνα δε φαίνεται να περιέρεχει τίποτα το ακατάληπτο (πλην του τελευταίου στίχου που δε σώζεται ικανοποιητικά), αλλά αντιθέτως βρίθει διαλεκτικών τύπων. Το σημαντικό στοιχείο είναι ωστόσο ότι οι τύποι αυτοί δεν ερμηνεύονται ως δάνεια της Αττικής διαλέκτου, αλλά ανάγονται σε δωρικές και ελληνικές βορειοδυτικές διαλέκτους. Το αστείο δε είναι ότι ο κατάδεσμος τούτος φαίνεται να καταρρίπτει και τη θεωρία των Brixhe και Παναγιώτου περί προϋπάρχουσας Φρυγικής γλώσσας (για λόγους αρκετά περίπλοκους που έχουν να κάνουν με λεπτά γλωσσολογικά ζητήματα τα οποία δεν είναι του παρόντος)<BR/><BR/>Τέλος ένα σχόλιο για τις μαρτυρίες: ένα πολύ σημαντικό corpus γλωσσολογικών ενδείξεων είναι τα Μακεδονικά ονόματα που όχι μόνο είναι ελληνικά (το γνωστά και ad nauseam χρησιμοποιούμενα παραδείγματα είναι τα Φίλιππος και Αλέξανδρος), αλλά πολύ περισσότερο μη-αττικά Ελληνικά (Βερενίκη αντι για Φερενίκη, Βάλακρος αντί για Φάλακρος). Τούτο πάει αντίθετα στη θεωρία ότι η Μακεδονική γλώσσα δημιουργήθηκε αποκλειστικά και μόνο ως αποτέλεσμα εξαττικισμού. <BR/><BR/>Τέλος να ξεκαθαρίσω κάτι: απεχθάνομαι τον εθνικισμό και θεωρώ ότι το ζήτημα της καταγωγής της Μακεδονικής γλώσσας (και της εθνικότητας των αρχαίων Μακεδόνων) δεν έχει να κάνει σε τίποτα με το σύγχρονο, λεγόμενο Μακεδονικό ζήτημα. Διαβάζοντας ωστόσο κάποια από τη δευτερογενή βιβλιογραφία τείνω να καταλήξω ότι όλες οι ενδείξεις που έχουμε βεβαιώνουν τις γλωσσολογικές θεωρίες περί της Μακεδονικής ώς ελληνικής διαλέκτου και νομίζω ότι είναι κάπως άδικο να απαξιώνουμε de facto τους έλληνες ερευνητές ως εκκινούμενους από συνειδητά ή ασυνείδητα εθνικά κίνητρα. Αυτό δε μειώνει στο ελάχιστο την εγκυρότητα των επισημάνσεων του πολιτικού χαρακτήρα που από παλιά έχει προσλάβει η σχετική έρευνα. Γιατί βέβαια άλλος ο πρώην υπουργός της Δεξιάς Μάρτης, ο Παπαθεμελής και το κακό το συναπάντημα και άλλη η Παναγιώτου. <BR/><BR/>ΦιλικάAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1136971045092530372006-01-11T11:17:00.000+02:002006-01-11T11:17:00.000+02:00Δεν έχω υπόψη μου το επιγραφικό υλικό που αναφέρει...Δεν έχω υπόψη μου το επιγραφικό υλικό που αναφέρεις, και έτσι δεν μπορώ να το σχολιάσω. Πάντως, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα αν αποδειχτεί ότι η Μακεδονική ήταν μια ελληνική διάλεκτος, επομένως μακάρι να βρεθούν επαρκή στοιχεία για να αποδειχτεί αυτή η θέση ή όποια άλλη. Αυτό που στιγματίσαμε είναι η χρήση της αρχαίας Μακεδονικής ως ελληνικής διαλέκτου για εθνικιστικούς λόγους τα προηγούμενα χρόνια.<BR/>Όσο για την διαψευσιμότητα:Καταρχήν, δεν πιστεύω απόλυτα σ'αυτή την αρχή που νομίζω πρώτος ο Popper έθεσε τόσο απόλυτα στην επιστημολογία, είναι σημαντική, μπορεί όμως μία θεωρία να μην μπορεί να διαψευστεί εύκολα σε μία περίοδο αλλά αυτό να αλλάξει υπό άλλες συνθήκες, επομένως αυτό δεν επαρκεί για να μην υποστηριχθεί η θεωρία αυτή. Πάντως, μπορεί να υπάρξουν στοιχεία που να γύρουν την πλάστιγγα, ειδικά για την Μακεδονική: αρχαϊκές επιγραφές, πριν απ'τον 5ο αιώνα, σε μια εποχή που οι επαφές μεταξύ Μακεδόνων και (άλλων?) Ελληνικών κρατών ήταν πολύ λιγότερες. Επομένως, δεν υποστηρίζουμε μία θέση μη διαψεύσιμη.<BR/>Θα προσπαθήσω να βρω και το τελευταίο επιγραφικό υλικό για να εκφέρω γνώμη.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1136881443074417772006-01-10T10:24:00.000+02:002006-01-10T10:24:00.000+02:00λοιπόν, ψάχνοντας λίγο βρήκα αυτό http://news.kath...λοιπόν, ψάχνοντας λίγο βρήκα αυτό http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2979685_24/08/2003_74390, εκεί αναφέρεται μία ιωνική επιγραφή του 500 π.Χ. από τους αρχαιολόγους της ΙΖ΄ Εφορείας (το Αρχοντικό τελικά είναι στον ν. Πέλλας). Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι έχω διαβάσει κάτι πιο πρόσφατο στην Καθημερινή σχετικά, αλλά δεν μπορώ να το βρω. <BR/><BR/>φούτρεAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1136878921348098682006-01-10T09:42:00.000+02:002006-01-10T09:42:00.000+02:00αναφέρομαι σε δημοσιεύματα στον τύπο που προέρχοντ...αναφέρομαι σε δημοσιεύματα στον τύπο που προέρχονται από συνεντεύξεις τύπου αρχαιολόγων, πιθανώς πρόκειται για αδημοσίευτο επιγραφικό υλικό. τελευταία φορά που θυμάμαι πρόχειρα επρόκειτο για ταφές στο Αρχοντικό Κοζάνης την άνοιξη του 2005. προφανώς έχει κυλήσει νερό στο αυλάκι της αρχαιολογίας από το 1991, ίσως το ίδιο θα έπρεπε να γίνη και για την φιλολογία. αν εν πάση περιπτώσει λάβουμε ως υπόθεση εργασίας ότι ισχύει αυτό που γράφω, πώς θα μπορούσε να ερμηνευτή κατά της ελληνικής υπόθεσης; Και ένα τελευταίο σχόλιο: η μακεδονική υπόθεση πάσχει μάλλον επιστημονικά κατά την γνώμη μου κατά το ότι δεν είναι διαψεύσιμη. Δηλαδή ό,τι στοιχεία υπέρ της ελληνικότητας και αν έρθουν στο φως, πάντα θα μπορή κάποιος να ισχυρίζεται ad infinitum ότι «ναι, αλλά οι πιο αρχαίοι και άρα γνησιώτεροι Μακεδόνες μιλούσαν μακεδονικά, απλώς δεν είχαν γραφή, αυτά που βλέπετε είναι μόνο η άρχουσα τάξη κ.λπ.». <BR/><BR/>φούτρεAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1136810555865374602006-01-09T14:42:00.000+02:002006-01-09T14:42:00.000+02:00@foutre: Δεν ξέρω τι έχεις υποψη σου. Ακόμα και η ...@foutre: Δεν ξέρω τι έχεις υποψη σου. Ακόμα και η Παναγιώτου που έγραψε το 2001 επαναλαμβάνει το προ δεκαετίας υλικό της. Γενικά η κουβέντα για το θέμα έχει πέσει.valentinhttps://www.blogger.com/profile/00809360590535403085noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1135358177582028402005-12-23T19:16:00.000+02:002005-12-23T19:16:00.000+02:00τα τελευταία χρόνια έχουν βρεθεί και εξακολουθούν ...τα τελευταία χρόνια έχουν βρεθεί και εξακολουθούν να ανευρίσκωνται επιγραφές σε τάφους απλών ανθρώπων του πρώιμου πέμπτου αιώνα με 90% ελληνικά ονόματα, και μάλιστα πρωτότυπα, ιδιόρρυθμα, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς να συμβαίνη σε μία διάλεκτο. Αυτό κατά την γνώμη μου είναι το πιο σημαντικό επιχείρημα υπέρ της ελληνικότητα ςτης μακεδονικής. Σχόλια; <BR/><BR/>foutreAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1134646580110651552005-12-15T13:36:00.000+02:002005-12-15T13:36:00.000+02:00Σκοπός μου δεν είναι να δημιουργήσω κάποια πολιτικ...Σκοπός μου δεν είναι να δημιουργήσω κάποια πολιτική ένταση, ούτε έχω πολιτικούς σκοπούς σχετικά με την Σλαβομακεδονική. Θα μπορούσα να παραθέσω υπεράριθμα άλλα παραδείγματα, όχι μόνο από τον ελληνικά χώρο αλλά από όλοι την Ευρώπη. Η θέση μου είναι αρκετά ακλόνητη ότι η αλλαγή μιας γλώσσας δεν είναι απλή υπόθεση, όπως και το ότι μια γλώσσα πάντα αφήνει τα ίχνη της στις μεταγενέστερές της. Απορώ πως κανείς ιστορικός δεν ενδιαφέρθηκε να μελετήσει το όλο θέμα από αυτή την σκοπιά.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1134644661485818282005-12-15T13:04:00.000+02:002005-12-15T13:04:00.000+02:00Θεωρώ ότι δεν είναι απολύτως ορθό να μιλάμε για τη...Θεωρώ ότι δεν είναι απολύτως ορθό να μιλάμε για τη σλαβομακεδονική με όρους αντοχής απέναντι σε εξωτερικές πιέσεις καθόλη τη διάρκεια της παρουσίας της στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας. Εννοώ ότι το αξιοπερίεργο, όπως σωστά επισημαίνεις, είναι ότι η γλώσσα αυτή άντεξε στο χώρο της ελληνικής Μακεδονίας μετά το 1913, όταν και άρχισαν οι πρώτες μεγάλες πιέσεις (πιέσεις που επρόκειτο να ενταθούν αργότερα) κατά των σλαβόφωνων Μακεδόνων. Πριν το 1913 και κατά το μεγαλύτερο διάστημα της δεύτερης χιλιετίας η Σλαβομακεδονική (όπως και οποιαδήποτε άλλη ομιλούμενη στη Βαλκανική χερσόνησο γλώσσα )δεν υφίστατο διώξεις διοικητικού χαρακτήρα (δε μιλάω για έμμεσες πιέσεις κατά γλωσσών που έχουν να κάνουν με το κύρος του οποίου χαίρουν άλλες "ανταγωνιστικές" προς τις πρώτες γλώσσες σε συγκεκριμένες ιστορικοκοινωνικές συνθήκες). Από την άλλη η σλαβομακεδονική (κατασκεύασμα σε μεγάλο βαθμό και αυτή η γλώσσα, όπως και η σύγχρονη ελληνική) ενισχ?θηκε πολύ στα πλαίσια της σύγχρονης Δημορκατίας της Μακεδονίας, ενίσχυση που αποτέλεσε και αποτελεί αντίρροπο στην δίωξή της από το ελληνικό κράτος. Νομίζω επομένως ότι οι ιστορικές αναλογίες μεταξύ της σύγχρονης σλαβομακεδονικής και της αρχαίας μακεδονικής (αν βέβαια ήταν χωριστή γλώσσα, καθότι αυτό είναι το ζητούμενο) δεν είναι και τόσο ανάλογες.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19246963.post-1134641970282693462005-12-15T12:19:00.000+02:002005-12-15T12:19:00.000+02:00Μιας και η κουβέντα συνεχίζετε σχετικά με την Σλαβ...Μιας και η κουβέντα συνεχίζετε σχετικά με την Σλαβομακεδονική, θέλω να προσθέσω τις σκέψεις μου. Αυτή η γλώσσα άντεξε πάνω από μία χιλιετία σε αυτές τις περιοχές, πέρασε το βυζάντιο, όλη την τουρκοκρατία και όλους τους διωγμούς του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Τα περίεργο δεν είναι ότι σήμερα είναι σε φθίνουσα πορεία, αλλά ότι άντεξε 90 χρόνια σύγχρονου κράτους και σύγχρονης παιδείας και μάλλον θα αντέξει άλλον ένα αιώνα έως ότου εξαφανισθεί τελείως. Κάνοντας τις σχετικές ιστορικές αναλογίες, σε κάνει να απορείς πως οι αρχαίοι μακεδόνες άλλαξαν την γλώσσα τους σχετικά τόσο εύκολα, έστω και αν υποθέσουμε ότι η μετάβαση έγινε σε διάρκεια χιλιετίας (από το 1000 Π.Χ. έως το πρώτο αιώνα Π.Χ.).Anonymousnoreply@blogger.com